Fremtiden tilhører dem, der forstår brugerne

“Tomorrow belongs to those
who can hear it coming”

- David Bowie

Hvad enten du skaber indhold, produkter eller tjenester, er det ikke til at komme uden om, at det er kunden eller brugeren, der i sidste ende er chefen, der kan fyre os allesammen.

Derfor er det vigtigt, at vi allerede fra starten i lader brugerne komme til orde. Ikke så meget for at høre, hvad de vil have – men mere for at høre, hvorfor de vil have det.

Rigtig mange tror, at løsningen på den gode brugeroplevelse og vejen til succes ligger i data. Men når man skal forstå sine brugere, er det ikke nok med smarte værktøjer og Google Analytics. Det kræver, at man trækker i arbejdstøjet og tør udfordre de antagelser, der er om brugerne – og snakker med den. 

Denne mere kvalitative tilgang kan selvfølgelig sagtens tage udgangspunkt i noget data eller noget, man har lært i et værktøj, ligesom det kan give det perfekte afsæt til, at man finder ud af, hvad man rent faktisk vil måle.

Jeg har specialiseret mig i både at tale med brugerne og forstå deres behov – og i at få den viden ind i både udviklingen og markedsføringen af det, vi laver til vores brugere og modtagere.

Jeg har arbejdet med den digitale udvikling i mediebranchen i mere end 10 år, både som teamleder og chef for produktudvikling, så jeg forstår vigtigheden af:

 

  • Et klart fælles sprog i organisationen
  • Veldefinerede processer baseret på gennemtestede værktøjer og frameworks
  • Validering af vores antagelser
  • At forstå brugernes dagligdag og løse deres problemer

…og en række andre forhold, der sikrer, at vi skaber og lancerer noget, modtagerne rent faktisk har brug for.

Skal vi lave noget sammen?

Jeg bliver motiveret af at løse problemer. Både for dig og dine brugere og modtagere.

Hvis du har lyst til at arbejde sammen eller blot er blevet nysgerrig, så tag fat i mig. Jeg drikker altid gerne en kop kaffe med interessante personer for at høre om spændende ting.

 

Skriv til mig:
larskjensen@gmail.com

 

© Lars K Jensen