Rådgivning og udvikling af digitale medier

Vil I gerne arbejde mere fokuseret og struktureret med jeres digitale udvikling?

Jeg har arbejdet mere end 10 år i den digitale frontlinje i mediebranchen og skabt såvel succeser som ting, der nok skulle være tænkt anderledes – dem lærer man som regel mere af end succeserne.

Med min baggrund i journalistikken og erfaring fra roller som redaktionel projektleder, teamleder (for Danmarks første redaktionelle udviklingsteam) og chef for produktudvikling har jeg gjort mange vigtige indsigter.

Indsigter, der nu kan komme jer til gavn.

Digitale tendenser

Hver uge udgiver jeg Digital Ugerevy, der er Danmarks mest komplette opdatering på nye medier og digital udvikling i mediebranchen.

Jeg følger branchens udvikling tæt, og kan derfor let hold dig/jer opdaterede på de tendenser og områder, der er af særlig interesse for jer.

Samarbejde og brugerforståelse

Blandt andet hvor vigtigt det er, at andre afdelinger – især redaktionen – er involveret i udtænkningen, prioriteringen, udviklingen og lanceringen af nye tiltag.

Både som leder af Ekstra Bladets redaktionelle udviklingsteam og af produktudviklingen hos Infomedia sørgede jeg for at skabe samarbejde på tværs af teams og afdelinger mod et fælles mål.

Men også, at det er ekstremt vigtigt, at man har gjort sit indledende arbejde ordentligt og forstår sine brugere og testet sine ting, så man leverer noget, der giver dem værdi – og kan være penge værd.

I denne podcast-episode kan du høre mig fortælle om, hvordan jeg går til organiseringen af udviklingsarbejdet på tværs af organisationen.

Afprøvede metoder

Derfor arbejder jeg med metoder og værktøjer som Jobs To Be Done, Value Proposition Canvas og Assumptions Mapping.

Arbejdet er ofte drevet af hypoteser, som bliver enten valideret eller forkastet igennem test, interviews etc. Da vi ikke ved, hvad der fungerer, skal vores resultater prøves af på virkeligheden i kontrollerede eksperimenter.

Som journalist forstår jeg også den publicistiske tanke og ved, at der er nogle ting, man som medie er nødt til at gøre, mens der er andre, man ikke kan gøre.

Nu kan du trække på mine erfaringer og viden om digital udvikling, journalistik og det kommercielle.

Det kan hjælpe både dig og din organisation, hvad enten du er digital chef, leder i en udviklingsafdeling eller anden afdeling/redaktion, der samarbejder med en udviklingsafdeling – eller chefredaktør.

Her er, hvad du får:
Se mit CV

Vil du høre mere?

Kontakt mig, så taler vi om mulighederne.

Relevante artikler

Grafik: Rawpixel (sammensat af flere)